Gündem

Tate Direktörü Maria Balshaw, 2017’den Bu Yana Sürdürdüğü Görevinden Ayrılıyor

Balshaw’ın görevi, 2026 baharında Tracey Emin’in kariyerinin en kapsamlı sergisinin ortak küratörlüğünü üstlenmesiyle son bulacak.

"Kadın Hikayelerini Merkeze Almak Sadece Tematik Bir Tercih Değil"

İKSV’nin düzenlediği 29. İstanbul Tiyatro Festivali, sahnenin sınırlarını genişleten oyunları, kapsayıcı yaklaşımı ve umut dolu tonu ile bu yıl da şehre yeni bir enerji kattı.

“Ben”ler, Balat’ta İzleyiciyle Buluşuyor

Küratörlüğünü Mina Pembe Malaz’ın üstlendiği sergi 13 sanatçının işlerini bir araya getiriyor.

Aslı Özdoyuran'ın “Yuvarlak Sayılar” Başlıklı Kişisel Sergisi BüroSarıgedik'te

Sergi, evrensel ve kurgusal ağırlık birimlerini araştırarak tartma eyleminin gündelik yaşamdaki yansımalarını inceliyor.

Mamut Art Project 12. Edisyonunu Sunuyor

Türkiye’nin genç, bağımsız ve disiplinlerarası sanatçıları destekleyen önde gelen platformlarından Mamut Art Project, 12. Edisyonu'nu 10–14 Aralık 2025 tarihleri arasında, Yapı Kredi bomontiada’da ve aynı anda çevrimiçi olarak izleyiciye sunuyor.

Melek Zeynep Bulut’un “Açık Anıtlar” Başlıklı Serisi the Design Museum’da

Kamusal alanı yeniden düşünmeyi merkezine alan ve izleyiciyle kurduğu etkileşim sayesinde sürekli dönüşen bu seri, 2025 Londra Tasarım Festivali’nin Landmark Projeleri arasında yer alıyor.

Lefkoşa Bienali’nde Dikkat Çeken Bir Performans: PASS

Çağla Meknuze, 8 Kasım’da Lefkoşa Bienali kapsamında gerçekleştirdiği PASS isimli performansıyla ütopik bir gelecek kurgusu sunuyor.

Zaman, Mekân ve Yaratım Arasında: Sanatçı Rezidansları

Eldem Sanat Alanı, Garp Sessions, Maison Magi ve Tom of Finland Foundation... Farklı coğrafyalardan sanatçılara ev sahipliği yapan bu rezidanslar, üretimle mekân arasındaki ilişkiyi yeniden tanımlıyor.

Katmanlar ve Zamanın İzinde: Marcus Graf Küratörlüğünde İki Sergi

Anna Laudel Istanbul, 28 Kasım tarihinde Jochen Proehl’in Kazılmış Görüler: Yer ve Bellek Katmanları başlıklı kişisel sergisini ve Kabine 05/25: Ekspresyonizm ve Yeni Nesnellik Dün ve Bugün başlıklı karma serginin kapılarını izleyiciye araladı. Her iki serginin küratörlüğünü de Marcus Graf üstleniyor.

Ryan Gander’in Türkiye’deki İlk Sergisi: Kediler, Saksağanlar ve Toplumsal Alegoriler

Ryan Gander’in PİLEVNELİ Dolapdere'de açılan kişisel sergisi, birey ve kolektif arasındaki ilişkileri, kamusal ve özel alanları sorgulayan bir keşif alanı sunuyor.

Sultanbeyli’de Toplumsal Deneyim Ufkunu Genişletme Çabası: YUNT

Elveren ve Meriç Öner’in küratörlüğünü üstlendiği VarYok adlı sergi, YUNT’ta ziyarete açıldı. Üç bölüm hâlinde bir yıla yayılan sergi; kişiler, cisimler, mekânlar ve tarihler aracılığıyla birbirine teğet geçen geçmiş ve gelecek tahayyüllerini ortaya seriyor.

“Toprak Uykuda Değil” Başlıklı Karma Sergi Tersane İstanbul’da

Toprak Uykuda Değil başlıklı karma sergi güncel seramik sanatının örneklerini bir araya getiriyor.

Derya Yücel : “Genç Sanatçılar Sınırları Yeniden Tarif Ediyor”

Küratör Derya Yücel, BASE’in “Sınırlar/Olasılıklar” temasıyla gerçekleşen bu yılki seçkide cesaretin, öfkenin, yorgunluğun ve umudun iç içe geçtiğini söylerken, her sınırın aynı zamanda yeni bir olasılığın kapısını araladığını vurguluyor.

Atölye: Çağla Ulusoy

“Eserin Yolculuğu” serisinin bu ayki ilk durağı, genç bir isim olan Çağla Ulusoy’un Moda’daki atölyesinde başlıyor.

Jyll Bradley: “Benim için eşik, aynı anda hem içeride hem de dışarıda olma hissi.”

Jyll Bradley’nin Hot Frame başlıklı kişisel sergisi, Debbie Meniru küratörlüğünde Pi Artworks İstanbul’da 15 Kasım – 6 Aralık 2025 tarihleri arasında izleyiciyle buluşuyor. Sanatçıyla zaman, bellek ve benlik üzerine konuştuk.

Hayati Misman: Altmış Yıllık Bir Renk ve Biçim Yolculuğu

Köy Enstitüsü’nün atölyelerinden Kassel’e, oradan Ankara’daki üretim yıllarına uzanan bir hikâye… Hayati Misman, altmış yıllık sanat yaşamıyla hem kuşaklar arası bir tanıklık hem de Türkiye sanatının evrimini sunuyor.

Tony Cragg’e Başka Bir Bakış

Tony Cragg’in yeni sergisi, 18 Kasım 2025 – 31 Ocak 2026 tarihleri arasında Lisson Gallery’de ziyaret edilebilir.

Lefkoşa Bienali, İlk Edisyonuyla İzleyiciyle Buluştu

Lefkoşa Bienali, 1. Edisyonu'nda "merhamet" teması etrafında yerli ve uluslararası sanatçıları buluşturuyor.

ha:ar'ın “Unplugged” Başlıklı Sergisiyle Geleceğin Kalıntıları Bugünden Doğuyor

Galeri Siyah Beyaz, sanatçı ikilisi ha:ar’ın “Unplugged” sergisini 21 Kasım 2025 – 3 Ocak 2026 tarihleri arasında izleyiciyle buluşturuyor.

Kurucuların Gözünden BASE

Bilge ve Boduroğlu, BASE’in dokuz yıllık yolculuğunu, değişen sanat ortamını ve genç sanatçıların bugün nerede durduğunu anlattı.

Ai Weiwei: “Artık hiçbir şey beni korkutmuyor... Korkunun bir faydası yok.”

Pekin doğumlu sanatçı ve aktivist Ai Weiwei, son dönemde Ukrayna’daki cephe hattına yakın bölgelerde zaman geçirdi. Sanatçı, silahlı çatışmalara yanıt niteliğinde büyük ölçekli bir yerleştirmeyi Kiev’de sergiledi. Ayrıca, bir Ukrayna treninde Lego parçalarından oluşturduğu özel bir çalışmayı da izleyiciyle buluştu.

Üç Ayaklı Kedi’nin Peşinde

İKSV’nin 1987 yılından bu yana düzenlediği İstanbul Bienali bu yıl Christine Tohmé küratörlüğünde Üç Ayaklı Kedi başlığıyla gerçekleşiyor. Bu yıl, üç yıla yayılan özgün bir yapıyla tasarlanan bienalin ilk ayağı 23 Kasım’a dek ücretsiz olarak ziyaret edilebiliyor.

Seza Paker’in Kişisel Sergisi AMBIENTÉ, OG Gallery'de

AMBIENTÉ, berber lambalarının ritmik dönüşleri, ışığın titreşimleri ve renklerin değişen dokusuyla mekânı bir algı ve duyumsama deneyimine dönüştürerek izleyiciyi ışık, hareket ve ritim arasındaki ilişkiyi yeniden keşfetmeye davet ediyor.

Cem Yiğit Üzümoğlu ile Köpekler Üzerine

Oyuncu Cem Yiğit Üzümoğlu’nun yurtdışı yasağı nedeniyle Atina’da sahneleyemediği oyun, Türkiye’ye geldi. Atina’da En İyi Oyun Ödülü’nü kazanan Anestis Azas’ın Köpekler (The Dogs) adlı oyunu, 16-18 Eylül’de İstanbul’da sahnelendi. “Bu oyun gerçek bir olayı anlatıyor” diyen Üzümoğlu ile söyleştik.

Klimt’in Portrait of Elisabeth Lederer Eseri Rekor Kırdı: 236,4 Milyon Dolarla Modern Sanatın En Değerli Eseri Oldu

Gustav Klimt’in Portrait of Elisabeth Lederer’ı, Sotheby’s’te 236,4 milyon dolara alıcı bularak Leonardo da Vinci’nin Salvator Mundi’sinden sonra sanat tarihinin en değerli ikinci açık artırma eseri oldu.

Abu Dhabi Art: Diyalog ve Yaratıcılıkla Şekillenen Bir Sanat Platformu

Kültür ve Turizm Dairesi Abu Dhabi (DCT Abu Dhabi) tarafından, Abu Dhabi Veliaht Prensi ve Abu Dhabi Yürütme Konseyi Başkanı Yüce Şeyh Khaled bin Mohamed bin Zayed Al Nahyan’ın himayelerinde düzenlenen Abu Dhabi Art Fuarı, bu yıl 19–23 Kasım tarihleri arasında 17. edisyonuyla başlıyor.

Noor Riyadh, “In the Blink of an Eye” Temasıyla 5. Edisyonu’nu Sunuyor

Noor Riyadh’ın bu yılki edisyonunun teması, Suudi Arabistan’ın son yıllarda deneyimlediği hızlı dönüşümden ilham alarak kurgulandı.