sanat
Konuşmacıların Gözünden 20. Yılında CI
24–25 Eylül tarihlerinde Contemporary Istanbul Vakfı (CIF), her yıl düzenlenen konuşma programı CIF Dialogues 2025’e ev sahipliği yaptı. Katılımcı sanatçılara Contemporary Istanbul'un 20. yılına dair düşüncelerini sorduk.
BMW’nin 50 yıllık kültürel yolculuğu CI’da
BMW, yalnızca mühendislikteki başarılarıyla değil, kültür ve sanat alanındaki uzun soluklu iş birlikleriyle de küresel ölçekte ayrı bir kulvarda konumlanıyor. Art Car projesi 50. yılını kutluyor. BMW Group Kültür Etkileşimi Küresel Lideri Dr. Thomas Girst, “Biz sponsor değil, iş ortağıyız” diyor.
Grimanesa Amorós’tan İstanbul’da ışık ve hafıza yolculuğu
Işığı mekân, zaman ve izleyiciyle etkileşen, yaşayan bir unsur olarak kurgulayan Grimanesa Amorós’la, kamusal alan projelerinden ilham kaynaklarına ve İstanbul’da sergilenen eserleri PASSAGE ve MARITIME’a uzanan yaratım sürecini konuştuk
Jannis Kounellis’in eserleri, CI’ın 20. edisyonunda
20. yüzyılın önde gelen sanatçılarından Jannis Kounellis’in eserleri, Akbank işbirliğiyle Contemporary Istanbul’un 20. edisyonunda, Hasan Bülent Kahraman küratörlüğünde gerçekleşen Uzun Hikâyenin Yarısı sergisiyle izleyiciyle buluşuyor. Kahraman, “Kounellis’in bir dizi yapıtının dünyadaki ilk sergisini CI 20’de açıyorum” diyor.
İş Sanat Yeni Sezonunu Açıyor
İş Sanat, 26. sezonunda Pablo Ferrández’den Stanley Clarke’a, Elena Stikhina’dan Kremerata Baltica’ya uzanan dünyaca ünlü isimleri ve özel yerli projeleri sahnesine taşıyor.
70 Trilyon Dolarlık Soru: Yeni Nesil Parayı Sanata Harcayacak mı?
Scott Reyburn haberinde küresel sanat piyasasındaki daralmayı, dijitalleşmenin yeni bir dünya düzeni kurduğunu ve kuşak değişiminin etkisini ele alarak büyük servet transferine dikkat çekmişti. Peki gerçekten böyle mi? Peki ya Türkiye’de durum ne olacak?
Tahminler tutmayınca piyasa karşılık verdi
Ekonomik dalgalanmalar, kuşak değişimi ve yeni teknolojilerin etkisiyle oyunun kuralları yeniden yazılıyor.
Dilimizde Biten Nakarat
Canan Tolon insanı doğanın karşısına/dışına/ötesine konumlandıran manzara anlayışının dışında kalarak doğanın içinden, tam ortasından sorular soruyor. Dirimart Pera’daki Nakarat sergisi, doğayla var olan ilişkimizin, tekrarlarla artık duyulmaz hale getirdiklerimizin estetik, tekinsiz bir sorgusu
Juliette Minchin’den Zeyrek Çinili Hamam’da spekülatif ritüeller
Juliette Minchin, İstanbul’daki ilk kişisel sergisi Where the River Burns ile Zeyrek Çinili Hamam’da ritüel, arınma ve dönüşüm temalarını keşfediyor.
(CI İÇİN GERİ SAYIM SON 7 GÜN) LEGO Türkiye’den CI 20 kapsamında kız çocuklarına ilham veren bir sanat projesi
LEGO Group’un dünya çapında sürdürdüğü ve Türkiye’de “Bu, Kızların Eseri” adıyla hayata geçen kampanya kapsamında dört kadın sanatçı, kız çocuklarının hayal gücünü desteklemek amacıyla bir araya geldi. Ece Ağırtmış, Eda Taşlı, Gökçe İrten ve Selin Tahtakılıç’ın kampanya için özel olarak ürettiği eserler, CI’ın 20. edisyonunda LEGO Türkiye ev sahipliğinde sanatseverlerle buluşacak.
Bir bütünün parçası olma bilinciyle sanat üretmek
Sanat ancak çoğaldığında anlam bulur; bireysel üretim kolektif akılla derinleşir, paylaşım ise dayanışmayı büyütür. “Ulaşılabilir sanat” kavramı etrafında şekillenen bu yaklaşım, sanatın yalnızca bir ifade biçimi değil, birlikte var olma biçimi olduğunu hatırlatıyor.
Türkiye sanat ortamının 40 yıllık tanığı: Galeri Nev İstanbul
Galeri Nev İstanbul’un kurucusu Haldun Dostoğlu ile galericilik, Nev’in 40 yıllık hafızası, sanatta güncel meseleler ve elbette Murat Morovo’ya dair bir sohbet gerçekleştirdik.
SIGG ART FOUNDATION’IN KURUCUSU PIERRE SIGG: “20 yıl içinde CI, küresel ölçekte tanınan bir platforma dönüştü”
Contemporary Istanbul, uluslararası sanat dünyasında öncü rol oynayan isimleri Contemporary Istanbul Danışma Üst Kurulu’nda ağırlayarak, küresel erişimini ve uluslararası konumunu güçlendiriyor.
Tanrıçaların görünmez emeği
Galerist’teki yeni sergisi Ellerinde Toprak’ta yeni malzeme ve teknikler deneyen Elif Uras, bir kez daha kadınlar için sesini yükseltiyor: “Evi süpüren kadın, yemek yapan kadın sanatın da çok fazla ilgilenmediği konular. Görünmez emek, bu karşılıksız emek… Onları bir şekilde ortaya çıkarmak, onlarla hikayeler kurmak bana o yüzden elzem geliyor.”
Contemporary Istanbul 20 Yaşında: 24–28 Eylül tarihleri arasında izleyiciyle buluşacak
Bu yıl 24-28 Eylül 2025’te Akbank ana partnerliğinde gerçekleşecek fuar, BMW Art Car koleksiyonu, Focus America bölümü ve uluslararası müze iş birlikleriyle dikkat çekiyor.
British Council Koleksiyonu Pera Müzesi’nde…
Pera Müzesi’nin yeni sezon sergileri arasında yer alan Ortak Duygular: British Council Koleksiyonu’ndan Yapıtlar sergisi, Ulya Soley küratörlüğünde, 16 Eylül’den 18 Ocak 2026’ya kadar devam edecek. Sergi, koleksiyonların ve kurumların yalnızca geçmişi korumayı değil, bugünün toplumsal ve politik dinamikleriyle de güçlü ilişkiler kurma potansiyeline odaklanıyor.
Yeni Medyanın İzinde: Noise_Media Art üçüncü edisyonuyla İstanbul’da
Sanat, teknoloji ve müziği aynı sahnede buluşturan Noise_Media Art, 17–21 Eylül’de Yapı Kredi bomontiada’da gerçekleşecek üçüncü edisyonuyla İstanbul’a geri dönmeye hazırlanıyor
Banksy’nin hakimin bir protestocuyu dövdüğünü betimleyen yeni duvar resminin üzeri birkaç saat içinde örtüldü
Banksy, eseri bugün Londra’daki Kraliyet Adalet Sarayı’nda Instagram’dan duyurdu.
Avrupa Miras Günleri’nde Büyükelçilikler Kapılarını Açıyor
Avrupa Miras Günleri, 20–21 Eylül’de Ankara’da dördüncü kez gerçekleşiyor. Bu yıl 12’si Avrupa Büyükelçiliği olmak üzere toplam 36 kurum, iki gün boyunca Ankaralılara kapılarını açacak.
Galerist ve Galeri Nev’den The Armory Show’da Ortak Bir Seçki: Aşk ve Yılan
Galerist ve Galeri Nev, The Armory Show’un bu yılki edisyonunda Semiha Berksoy, Erol Akyavaş, Elif Uras ve Mehtap Baydu’nun eserlerini bir araya getiren “Aşk ve Yılan” başlıklı seçkiyle yer alıyor.
Casa Foscolo’da Piers Secunda’dan “Ay Işığında Harabeler”
İngiliz sanatçı Piers Secunda, Casa Foscolo’daki konaklaması süresince üreteceği eserlerini 25–28 Eylül’de Ay Işığında Harabeler sergisinde sergileyecek.
İstanbul’un Tarihi Kethüda Hamamı’nda Ayşe Naz Yardımcı’nın “Pinhan” Sergisi
Ayşe Naz Yardımcı’nın “Pinhan” başlıklı sergisi, beden, kimlik ve hafıza temalarını tarihi Kethüda Hamamı’nın atmosferinde çok katmanlı bir anlatıya dönüştürüyor.
Akdeniz’de İskenderiye Yakınlarındaki Batık Şehirden Antik Eserler Gün Yüzüne Çıkarıldı
Bazıları 2000 yıl öncesine tarihlenen seçili eserler, artık İskenderiye Ulusal Müzesi’nde sergileniyor.
Asia Art Archive’ın Yeni Direktörü Özge Ersoy Oldu
Görevi devraldığı Christopher K. Ho döneminde koleksiyonunu yüzde 30 büyüten kurum, Ersoy’un liderliğinde yeni bir döneme hazırlanıyor.
Karanlık Dünya: Parçalı Bir Anlatının Peşinde
Salt Galata’daki “Karanlık Dünya” sergisi, Âşık Veysel’in hikâyesini anlatan filmin sansür, ideolojik müdahale ve unutuluşla şekillenmiş parçalı tarihini gün yüzüne çıkarıyor.
Saadet Sorgunlu’dan Kadın Hafızasına Dokunan Bir Sergi: Adı Sandıkta Kaldı (Saklı)
Kasa Galeri, Çeyiz sandığı üzerinden suskun kadınların kolektif hafızasına dokunan güçlü bir sergi sunuyor.
Venedik ve São Paulo’dan sonra dünyanın üçüncü en eski bienali olan İskenderiye Bienali, 12 yıllık aranın ardından geri dönüyor
Mısır merkezli etkinlik, 12 yıllık bir aranın ardından, 2026 yılının Eylül ayında Akdeniz coğrafyasından sanatçılara odaklanarak yeniden hayata geçirilecek.
EArt Galeri, Ergin İnan’ın 60 yıllık sanat pratiğine kapsamlı bir bakış sunuyor
Zaman ve İzler Arasında: Ergin İnan 1964–2025 başlıklı sergi, 24 Eylül – 2 Kasım tarihleri arasında EArt Galeri’de izleyiciyle buluşuyor.
Richard Wright “Bir Boyanın Kutusunu Açtığımda Görünüşü Öyle Hoşuma Gidiyor ki İçimden İçmek Geliyor.”
Genellikle sergi bittikten sonra üzeri tekrar boyanan soyut duvar resimleriyle tanınan Turner Ödüllü sanatçı, Birleşik Krallık’ta 20 yıl aradan sonra ilk kurumsal sergisini açtı. Biz de içinden geçtiği süreçleri, eserlerindeki zaman-mekân etkileşimini ve tabela ressamı olarak kısa kariyerini Wright’la konuştuk.