sanat

Editörün Mektubu | Mayıs 2024

Genel Yayın Yönetmeni Berrak Göçer'in The Art Newspaper Türkiye'nin Mayıs sayısında yer alan editör mektubu.

Tuz Gölü - Hooft Graafland

İSTANBUL - Taksim Sanat 13 Mayıs 2024- 31 Mayıs 2024

Tefaf Yaptığı Büyük ve Küçük Değişikliklerle New York'taki Yerini Sağlamlaştırıyor

Fuarın başlangıcından sekiz yıl sonra galericiler, Tefaf'ın kentin sanat dolu bahar ajandasındaki rolü konusunda net.

Ev başladığın yerdir - Karma Sergi

İstanbul - Zilberman Selected İstanbul 2 Mayıs-20 Temmuz

Yazan-Çizen - Latif Demirci

İSTANBUL - İş Sanat Kibele Galerisi 16 Nisan-30 Haziran

Emanet - Vuslat

İSTANBUL - MSGSÜ Tophane-i Amire Beş Kubbe Salonu 22 Mayıs-30 Haziran

BİFO’nun Sezon Kapanış Konserinde Kadın Bestecilere Saygı

9 Mayıs’ta gerçekleşecek konser öncesinde şef Nisan Ak’la konuştuk.

İsrail'in El Şifa Hastanesine Düzenlediği Baskında Gazze'deki Sanat Merkezi Yıkıldı

Yaklaşık 20.000 esere ev sahipliği yapan Shababeek Çağdaş Sanat Merkezi, hastane kompleksi ve çevresine yönelik iki hafta süren saldırı sırasında vuruldu.

Kısa Ön İzleme: 2024 Venedik Bienali’nde Asya Pavyonları

Çürümeye yüz tutmuş meyve, koku yayan bir heykel ve fantastik bir ejderha gemisi, bu yılın prestijli etkinliğinde kimlik, göç ve hafıza temalarını işleyen eserlerden birkaçı.

Tazmanya Mahkemesi Kadınlara Özel Sanat Enstalasyonunun “Ayrımcı” Olduğu Kararına Vardı

Kirsha Kaechele'nin Eski ve Yeni Sanat Müzesi'ndeki “Ladies Lounge”ı (Kadınlar Salonu) 28 gün içinde erkekleri kabul etmek zorunda.

Duvardaki Japon İzleri

Biri Osmanlı diğeri Cumhuriyet dönemine ait, üstünde Japon kültürü ile sanatının etkileri görülen iki duvar resmi, Türkiye-Japonya ilişkilerinin 100. yılında ülkeler arasındaki kültürel bağa dair ipuçları taşıyor.

1960’ların Londra’sında Çığır Açan Bir Sanatçı: Pauline Boty

Pop art’ın öncülerinden Boty, erkeklerin söz sahibi olduğu bir dünyada yeteneği ve cazibesiyle kendine bir yer edindi. Genç yaşta ölen sanatçının mirası şimdilerde yeniden büyüteç altında.

JR, Son Optik İllüzyonunda Milano’nun Merkezi Tren İstasyonuna Tünel Açıyor

Sokak sanatçısının yeni kamusal sanat işi Milano Tasarım Haftası’na denk geliyor.

AfricaMuseum Koleksiyonlarını Yeniden Tasarlıyor

Sömürgeci kökenleriyle yüzleşen Tervueren’deki Orta Afrika Kraliyet Müzesi, koleksiyonundaki 60 kadar sorunlu eseri ayrıntılarıyla açıklayıp yeniden değerlendiriyor.

Annie Ernaux: Gerçekliğin Fotoğrafik Yazısı

Yazar Lou Stoppard, Paris’teki Maison européenne de la photographie’nin koleksiyonuna Annie Ernaux’nun yazdığı Journal du dehors (Açık Hava Günlüğü) kitabından yola çıkarak romancının da katkısıyla dikkat çeken görüntüler seçti.

Geleneksel Sanatlar ile Modern Yaklaşım Arasında Hattıhareket: Emin Barın

Klasik hat sanatına getirdiği çağdaş yorumla öne çıkan grafik sanatçısı Emin Barın’ın, Ali Kayaalp’in incelikli küratörlüğündeki Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam sergisinde adeta Doğu ile Batı arasında kurulan bir köprüye doğru yola çıkılıyor. Hat sanatına farklı bir kimlik kazandıran bu ilgi çekici yolun izlerini yakaladık.

Zamansız Mekanlar - Karma Sergi

İSTANBUL - İstanbul Modern 15 Şubat-11 Ağustos

Empresyonizmin Doğuşu 150. Yıldönümünde Özel Bir Sergiyle Anılıyor

Orsay Müzesi, Monet, Renoir, Degas ve diğerlerinin ilk defa tarihî 1874 sergisinde görülen eserlerini bir araya getiriyor.

İstanbul Sinema Müzesi, “Avrupa Yılın Müzesi Ödülleri”ne Aday Gösterildi

İstanbul’un kalbi Beyoğlu’nda, 200 yıla yaklaşan eşsiz barok mimarisiyle göze çarpan, Türkiye’nin en geniş kapsamlı, ilk sinema müzesi olan İstanbul Sinema Müzesi, Avrupa Konseyi'nin himayesinde Avrupa Müze Forumu (EMF) tarafından her yıl düzenlenen, en uzun soluklu ve prestijli müzecilik ödüllerinden "Avrupa Yılın Müzesi Ödülleri"ne aday gösterildi.

Ekip Arkadaşı Arıyoruz!

The Art Newspaper Türkiye editöryal ekibinde çalışacak sosyal medya sorumlusu arıyoruz.

Geleneksel Törenlerden Ekspresyonist Fırça Darbelerine

Aborijin ressam Emily Kam Kngwarray’ın 20. yüzyılın en büyük ressamlarından biri olduğunu gösteren kapsamlı bir sergi, sanatçının hikâyesini kendi topluluğunun ağzından anlatıyor.

Modernizmin Yükselişi ve Ulusların Oluşumu

Birinci Dünya Savaşı’nın ardından Avrupa ve Ortadoğu haritalarının yeniden oluşumu modernizmin zaferiyle çakıştı. İrlanda Modern Sanat Müzesi’nde (IMMA) açılan yeni sergi, İrlanda’nın 1920’lerde ikiye bölünmesini göz önünde bulundurarak, bağımsızlıklarını kazanan halkların yeni kimlikler oluşturmak için sanatı nasıl kullandıklarını inceliyor.

Seda Hepsev, “Dinozorca Duygular” ve Dinozorlardan da Öncesi

Seda Hepsev’in sekizinci kişisel sergisi Dinozorca Duygular 17 Kasım-16 Aralık arasında x-ist’te gerçekleşti. Kumaş üzerine suluboya, kumaş üzeri işleme ve tel heykellerden oluşan 14 parçalık sergi, Yunan mitolojisinin çılgın ve vahşi, yer yer tehlikeli figürleri “maenad”lardan ilham alıyor.

Velázquez’in Tablosu Hem Gurur Kaynağı Hem Protesto Sembolü

Kasım ayında Just Stop Oil hareketi adına eylem yapan iklim protestocularının saldırısına uğrayan National Gallery’nin başyapıtı –toplumsal veya kültürel– güncel kaygıları ifade etmek için üçüncü kez kullanılıyor.

Sanat Sağlığınıza İyi Gelir mi?

Aralarında Dünya Sağlık Örgütü’nün de olduğu pek çok kurum tarafından yürütülen önemli bir bilimsel araştırma projesi bu sorunun cevabını vermeyi amaçlıyor.

'Acımasız bir yıldı fakat sanatın önemi göz ardı edilemez'

Gazze'deki savaş 2023'e kara bir gölge düşürüyor. Geriye dönüp baktığımızda, Şubat 2022'deki Rus işgalinden bu yana Ukrayna'daki durum son derece üzücü. British Museum'u vuran ve İkinci Dünya Savaşı'ndan bu yana müzeye en çok zararı veren krizden bahsetmemek mümkün değil. Amsterdam Rijksmuseum'daki Vermeer sergisi ise yılın insan kaynaklı felaketleri arasında parlak bir zafer. The Art Newspaper muhabiri Martin Bailey, 2023 yılını değerlendirdi.

.art ve WEB 3.0 çağında sanatçıların dijital kimliği

‘.art’ dünyada sanatla özdeşleşen tek alan adı… Türkiye’de kurumlardan Odunpazarı Modern Müze, sanatçılardan Ozan Türkkan ve Vuslat’ın da kullandığı alan adını kurucusu Ulvi Kasimov’la konuştuk. 2020 yılında ‘Observer Arts Power 50’ listesine seçilen ve dolayısıyla ‘Sanat Dünyasının En Güçlü 50 İsminden Biri’ ünvanını taşıyan Kasimov, The Art Newspaper Türkiye okuyucuları için .art’ın kuruluş öyküsünü ve ‘WEB 3.0’ çağında sanatçıların dijital kimliğine dair vizyonunu paylaştı.

“Gündüz”ün İsyanı: Caravaggio

2008 yılıydı. Türkiye Sen Kimsin? yeni yayımlanmıştı. Gümüşsuyu’ndaki evine ilk gidişimdi. Söyleşiden sonra foto-muhabir arkadaşım, yazar portresi için deklanşöre basarken salondaki divana şöyle bir kıvrılmıştım. Beş-on dakika kestirmiştim, sahiden uyumuştum! Ve bu, hiçbirimize tuhaf gelmemişti.