Özgür Ceren Can

Kültürel Miras ve Çağdaş Kent Estetiği Uygulamalarıyla İBB Miras

2019’da kurulan İBB Miras sadece koruma ve restorasyon uygulamalarıyla değil, kamusal kültür-sanat alanındaki kapsamlı çalışmalarıyla da dikkat çekiyor. İBB Genel Sekreter Yardımcısı ve Kültür Varlıkları Dairesi Başkanı Oktay Özel, Artİstanbul Feshane ve diğer projeleri anlatıyor ve yeni bir müze haberini veriyor.

Bir Bulut Gibi Belirir Hayaletler Sofra Üstünde

Kayahan Kaya’nın Ankara, Ka Görsel Kültür ve Sanatsal Düşünce İçin Mekân’da açılan “Bir Bulut Gibi Belirir Hayaletler Sofra Üstünde” adlı sergisinin çok temel bir sorusu var: Sofraya doluşan hayaletleri görebiliyor olsaydık nasıl olurdu?

Tarihî Yapılara “Geçici” Eklemeler

Tarihî yapıların özgün karakterinin korunması, onu zamanın tüm meydan okumalarına rağmen olabildiğince saklı tutmak ve yeni eklenen mimari unsurların tasarımı sırasında, öncelikle yapının karakterine başvurmaktan geçmekte.

Sonsuzluk Huzursuzluğu, Dişil Döngüler ve Umut

Gencay: Başlangıç, Bitiş ve Sonsuzluk sergisi sanatçının İtalya ve Türkiye’de yaşadığı dönemlerde yaptığı eserlerinden oluşan; başlangıçlarını, bitişlerini, başa dönüşlerini, gençlik maceralarını, olgunluklarını ve “sonsuzluk hissiyle yarattığı huzursuzluklarının huzuru”nu gözler önüne seren karma bir anlatı.

İmgelem Mirasının Çözülen Dili

Özgür Ceren Can, Yeryüzünde Minör Titreşimler sergisi üzerinden Burçak Bingöl’ün işlerinde reddedilemeyen kültürel mirasını, katılaşmış resmî tarih anlatılarını, sorunlu kentsel politikaları, içtenlikle deneyimlenen kültürel karşılaşmaları ve güncel yaşam deneyimlerine ilişkin yeni arayışları fırına yükleyişini ele alıyor.

Fil gözlerinin içinden Zeyrek Çinili Hamam

Kaptan-ı Derya Barbaros Hayreddin Paşa’nın 16. yüzyılda yaptırdığı, dönemin Hassa Başmimarı Sinan’ın eseri Çinili Hamam, Bizans ve Osmanlı dönemlerinin itibarlı semti Zeyrek’te korunmakta olan girift bir kültürel miras düğümü olmanın yanı sıra, yüklü bir hafıza mekânı.