Arama
E-bülten
E-bülten
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Arama
Sergiler
Haber

Kerem Ozan Bayraktar ve Buşra Tunç yeniden Tokyo Bienali’nde

Buşra Tunç ve Kerem Ozan Bayraktar 23 Eylül - 5 Kasım 2023 tarihleri arasında Masato Nakamura ve Min Nishihara'nın direktörlüğündeki Tokyo Bienali'ne "Hayalet Bahçeler" isimli yerleştirmeleriyle katılıyor. Sanatçıların kent estetiği ve doğasına odaklanan proje önerileri 2020 yılında yapılan açık çağrıda 1500 uluslararası çalışma arasından 12 proje arasına girmişti. Sanatçılar çalışmalarını bienal bünyesindeki "Social Dive" rezidans programında gerçekleştirdiler. Proje ayrıca Türkiye'den SAHA Derneği tarafından desteklendi.

Seren Erciyas
4 Ekim 2023

Hayalet Bahçeler, 2023, beton molozlar, branda, karışık malzeme, tabletler ve ses ile yerleştirme.

"Hayalet Bahçeler", boş bir alışveriş merkezi deposunda, duvara monte edilmiş bir dizi hasarlı dijital tabletin eşlik ettiği beton moloz ve brandalardan oluşan bir "bahçe" yerleştirmesidir. İkinci el elektronik dükkanlarından temin edilen hasarlı tabletler, bahçe tasarımı, özellikle de kaya düzenlemeleri ve düzenlemeye ilişkin tabular üzerine eski bir Japon kitabı olan Sakuteiki'den kopuk alıntılar sunuyor. Yapay zekâ anlatıcılar tarafından seslendirilen metinler, aralıklı olarak Japonca 'kaya' kelimesinin yinelenmesiyle katmanlı bir işitsel ortam üretiyor ve yerleştirmede kayaların tekrar eden varlığıyla karakterize edilen görsel paraziti haritalıyor.

Beton parçalar, yerleştirmede her biri büyük bir merkezi parça ve onu çevreleyen daha küçük parçalardan oluşan ada benzeri oluşumlar halinde yer alıyor. Kayaları andıran ancak içleri boş olan brandalar, doğal formları taklit ederken kentsel ortamlardaki yaygın görsel motifleri de yansıtıyor. Geçici olarak örtme, depolama ve koruma gibi inşa ile ilgili faaliyetleri çağrıştıran brandalar, hızlı yıkım ve yeniden yapım döngüleriyle karakterize olmuş Tokyo'daki kentleşme ve soylulaştırma dinamiklerini yansıtıyor. Bu bağlam Sakuteki'inin taş düzenlemesinin kurallarına ilişkin öğretileri ve yasaklarına ilişkin ortama yayılan sesleriyle birleşiyor.

Yerleştirmedeki beton parçalar, yıkım artığı malzemeler konusunda uzmanlaşmış bir Tokyo geri dönüşüm tesisinden geliyor. Geleneksel bir bahçe için toplanan kayalarla aynı titizlikle seçilen enstalasyondaki her bir beton parça, çeşitli Tokyo yapılarından bellekler taşıyor ve gündelik yaşam estetiğini vurgulayan geçici bir bahçeye katkıda bulunuyor.

SergilerÇağdaş SanatSanatçıGündem
E-bülten
Art Newspaper Türkiye
Hakkımızda
Çerez Aydınlatma Metni ve Politikası
Kişisel Verilerin Korunma Politikası
Aydınlatma Metni
Açık Rıza Onay Formu
Künye
Partnerlerimiz
Satış Noktaları
Kariyer
İletişim
© The Art Newspaper