Arama
E-bülten
E-bülten
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Köşe Yazıları
Ajanda
Dükkân
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Köşe Yazıları
Ajanda
Dükkân
Arama
Sergiler
Haber

Ardan Özmenoğlu ve Cansu Yıldıran Sonbaharda İki Uluslararası Bienale Katılımını Duyurdu

Ardan Özmenoğlu ve Cansu Yıldıran, Lefkoşa ve Shanghai bienallerinde empati, bakım ve ilişkisel yaşam biçimlerine odaklanan işleriyle yer alıyor.

The Art Newspaper Türkiye
17 Kasım 2025
Cansu Yıldırım, Shanghai Bienali

Anna Laudel ve sanatçının izniyle

Cansu Yıldırım, Shanghai Bienali

Anna Laudel ve sanatçının izniyle

Türkiye’den iki sanatçı bu sonbahar farklı tematik odaklara sahip iki önemli uluslararası bienalde yer almaya hazırlanıyor. Ardan Özmenoğlu, 7 Kasım – 7 Aralık 2025 tarihleri arasında düzenlenecek 1. Lefkoşa Bienali'nde, Cansu Yıldıran ise 8 Kasım 2025 – 31 Mart 2026 tarihleri arasında gerçekleşecek 15. Shanghai Bienali'ne katılıyor. İki sanatçı da Anna Laudel tarafından temsil ediliyor.

Lefkoşa Türk Belediyesi himayesinde ve Arkhe organizasyonuyla gerçekleşecek ilk Lefkoşa Bienali, şehir genelindeki tarihî ve çağdaş mekânları bir sergi rotasına dönüştürüyor. Bienal, bu yıl “Şefkat” temasını merkezine alıyor ve empati, bağ kurma ve kolektif eylem gibi kavramları ele alan üretimleri bir araya getiriyor.

Ardan Özmenoğlu bienalde, “Merhamet / Commiseration” adlı heykelin de yer aldığı bir enstalasyon ile neon ve post-it tabanlı çalışmalarını sergileyecek. Sanatçı, gündelik hayata ait görüntüleri cam, neon ve post-it gibi malzemeler aracılığıyla yeniden yorumlayan yaklaşımını bu bağlamda sürdürüyor.

Ardan Özmenoğlu ve Anna Laudel izniyle

Power Station of Art’ın ev sahipliğini yaptığı 15. Shanghai Bienali, “Does the Flower Hear the Bee?” başlığı altında türler arası iletişim, alternatif zekâ biçimleri ve insan–insan dışı ilişkilerini araştıran bir çerçeve sunuyor. Bienal, 67 sanatçı ve kolektiften 250’den fazla işi bir araya getiriyor.

Cansu Yıldıran, bienale Karadeniz’in Kuşmer Yaylaları’na odaklanan “The Dispossessed" serisinden bir enstalasyonla katılıyor. Yıldıran’ın araştırması kadınlar, toprak ve hayvanlar arasındaki ilişkileri; bakım, aidiyet ve mekâna bağlılık temaları üzerinden, yerel yaşam pratiklerini merkeze alarak inceliyor.

SergilerSanatçıKültür-SanatGündem
E-bülten
Art Newspaper Türkiye
Hakkımızda
Çerez Aydınlatma Metni ve Politikası
Kişisel Verilerin Korunma Politikası
Aydınlatma Metni
Açık Rıza Onay Formu
Künye
Partnerlerimiz
Satış Noktaları
Kariyer
İletişim
© The Art Newspaper