Brooklyn Museum Direktörü Anne Pasternak:
Anne Pasternak, 2015’ten bu yana ülkenin en eski ve en büyük güzel sanatlar kurumlarından biri olan Brooklyn Müzesi’nin Shelby White ve Leon Levy Direktörü olarak görev yapıyor. Otuz yılı aşkın süredir, sanatın insanları etkileme, harekete geçirme ve ilham verme gücüyle geniş kitleleri buluşturmaya kendini adadı. Onun liderliğinde Brooklyn Müzesi, tarihsel koleksiyonlarını çağdaş bakış açılarıyla harmanlayan cesur ve dinamik bir görsel sanatlar merkezi haline geldi.
“İstanbul’a hayranım! Burası, tarihin günümüzle en heyecan verici biçimlerde kesiştiği eşsiz bir şehir. Bienalden sanat fuarına, Sultanahmet Camii’nden Bizans kiliselerine, Boğaz’dan tarihi hamamlara uzanan bu zengin kültürel doku beni her seferinde yeniden büyülüyor.”
State Hermitage Museum Eski Küratörü, PSI Foundation Baş Küratörü Dimitri Ozerkov:
Dimitri Ozerkov, 18. yüzyıl ve çağdaş sanat alanında uzman bir sanat tarihçisi ve küratördür. 1999–2022 yılları arasında St. Petersburg’daki Hermitage Müzesi’nde görev yaptı; önce Fransız gravürleri küratörü, ardından Çağdaş Sanat Bölümü Direktörü olarak çalıştı. Bu dönemde Anselm Kiefer, Jan Fabre, Zhang Huan, Tony Cragg, Bill Viola, Anish Kapoor ve Ilya & Emilia Kabakov gibi sanatçıların önemli sergilerini hayata geçirdi ve General Staff Building’in çağdaş sanat kanadına dönüştürülmesine öncülük etti. 2011’de Hermitage’in Venedik Bienali’ne ilk katılımını kürate etti, 2014’te Manifesta 10’un sorumlu küratörü oldu. 2021’de ise müzenin ilk sanal sergisi olan The Ethereal Aether’i hayata geçirerek 38 NFT’yi dijital bir Hermitage salonunda sergiledi. St. Petersburg Devlet Üniversitesi’nde sanat tarihi eğitimi aldı ve 2003’te Avrupa gravür koleksiyonları üzerine doktorasını tamamladı.
“Sanatla kurduğumuz ilişki, yakın gelecekte bedenselleşmiş yapay zekâ ile kuracağımız etkileşimleri ne ölçüde hatırlatacak? Teknolojiler büyük bir hızla evriliyor, bu da algılarımızı köklü biçimde değiştiriyor: Yapay zekâ, sanatın içindeki tüketimle propagandayı ayırt etmemizi ve dijital şiddetten kaçınmamızı mümkün kılacak mı? Yapay zekâ bağlamında sanat, tamamen tanım mı değiştiriyor? İstanbul, tüm bu soruları çokkültürlü tarihi çerçevesinde tartışmaya imkân tanıyor.”
Art Basel Hong Kong Eski Başkanı Adeline Ooi:
2014–2023 yılları arasında Art Basel Asya Direktörü olarak görev yaptı ve RogueArt’ın kurucu ortakları arasında yer aldı. Asya genelinde birçok projeye liderlik eden Ooi, aynı zamanda Asia Art Archive ve Para Site Hong Kong yönetim kurullarında görev yapmaktadır.
“2000’li yılların sonları ve 2010’ların başları, Asya sanat piyasasında hızlı bir büyüme dönemiydi. Pekin, Şanghay, Taipei ve Singapur gibi birçok şehirde bölgesel sanat fuarları hızla ortaya çıkarken; Asya’nın galeri ortamı, dinamik ve iddialı programlara sahip yerel galerilerle ve özellikle Hong Kong başta olmak üzere Pekin ve Şanghay gibi büyük şehirlerde açılan blue-chip galerilerle şekillendi. 2013 yılında Art Basel Hong Kong’un lansmanı ve bunu takip eden yıllarda ikincil piyasada açıklanan rekor satışlarla birlikte Hong Kong, bölgenin uluslararası sanat merkezi olarak anılmaya başlandı. Bu dönüm noktası, Asya genelinde modern ve çağdaş sanata yönelik canlı bir ilgiyi tetikledi ve her biri kendine özgü topluluklara, dinamik sanat merkezlerinden oluşan, çeşitli ve hareketli sanat merkezlerinin oluştuğu bir ekosistemin temellerini attı. Bugün, bölgemizin son on yılda yaşadığı bu büyümeyi değerlendirmek için anlamlı ve yerinde bir zamandayız: kültürlerarası bölgesel etkileşimleri, sanat ve kültürü öne çıkaran yeni platformların çoğalmasını göz önünde bulundurarak, Asya sanat piyasasını gelecekte bekleyen zorlukları tartışmak için önemli bir fırsatı değerlendirme imkânına sahibiz.”
Sanatçı Grimanesa Amorós:
Grimanesa Amorós, Peru doğumlu Amerikalı bir multimedya sanatçısıdır. Işık ve özel elektronik bileşenlerle ürettiği anıtsal enstalasyonlarında tarih, mimari ve teknolojiyi bir araya getirerek izleyiciye mekânla bütünleşen deneyimler sunar. Zaman kavramını merkezine alan işleri, algıyı sorgulamaya davet eder. Çalışmaları ABD, Avrupa, Asya, Orta Doğu ve Latin Amerika’da sergilenmiş; Ludwig Müzesi, CAFA Müzesi, Katonah Müzesi ve Seoul Ulusal Üniversitesi Sanat Müzesi gibi prestijli kurumlarda yer almıştır. TED Global konuşmacısı olan Amorós, NEA Görsel Sanatlar Bursu’nun sahibi ve “Art in Embassies” programı sanatçılarındandır.
“CI’nin 20. yılını kutlamayı sabırsızlıkla bekliyorum. Bu, geçmişin ve geleceğin kutlaması ve önümüzde daha nice yıllar var! PASSAGE ve MARITIME projeleri, fuarın dönüşüm ve keşif geleneğine anlamlı bir katkı sunarak, küresel izleyicilere hem bireysel hem de kolektif düzeyde yankı uyandıran bir deneyim vadediyor. Hep birlikte, doğu ile batı arasında köprü kurarak uluslararası sanat topluluğuyla ortak bir dili paylaşıyoruz.”
Sanatçı, Gazeteci; Contemporary Istanbul Vakfı Sanat Yönetmeni Sarp Kerem Yavuz:
Sarp Kerem Yavuz 1991’de Paris’te doğup İstanbul’da büyüdü. Oryantalist imgeleri yeniden ele alarak Ortadoğu’nun görsel mirasını günümüze taşıyan bir sanatçıdır. Fotoğraf, dijital ve yapay zekâ üretimleriyle barışçıl bir birlikte yaşamı sorgulayan eserler üretir. Çalışmaları Norton Museum, CICA Museum ve Elgiz Müzesi koleksiyonlarında yer alır. 2022’de Moon & Stars Grant’i kazanan Yavuz, Contemporary Istanbul Foundation’ın Sanat Danışmanı olarak CIF Dialogues programını kürate etmektedir.
“CIF Dialogues 2025 programı, ‘Disrupted Coordinates: Istanbul and the Shifting Landscape of Art’ başlığı etrafında, sanat dünyasının geçirdiği yapısal dönüşümleri tartışmaya açmak üzere kurgulandı. Jeopolitik kırılmalar, dijitalleşme, kamusal alanın yeniden tanımlanması ve kültürel kurumların rolünün sorgulanması gibi küresel gelişmeleri doğrudan temsil eden konuşmacı ve konular belirledik. Bu yıl fuarın küratöryel odağı Amerika. Bu çerçeve Guggenheim Müzesinin Onursal Direktörü Jennifer Stockman ve Brooklyn Müzesinin Direktörü Anne Pasternak ana konuşmacılarımızdan. Adeline Ooi (Art Basel Hong Kong eski direktörü), Asya sanat piyasasının geçirdiği dönüşümleri anlatacak. St. Petersburg’daki Hermitage müzesinin eski küratörü ve savaş sonrası Rusya’dan ayrılan Dimitri Ozerkov, hem geleneksel müze sistemlerinden hem de dijital sanat alanındaki yeni kurumsal yapılardan gelen derin bir bakış açısı sunuyor.”
Direktör Stefano Rabolli Pansera:
Stefano Rabolli Pansera mimar ve küratördür. Beyond Entropy’nin kurucusu olan Pansera, Venedik Bienali’nde ulusal pavilyonları kürate ederek 2013’te Altın Aslan ödülünü kazandı. Hauser & Wirth’te direktörlük yaptı ve 2021’de St. Moritz Art Film Festivali’ni kurdu.
"Tayland'daki sanat ortamı, yeni müze ve kurumların yükselişiyle ve pazarının yerellikle şekillenmesiyle dikkate değer bir büyüme yaşıyor: Yüksek ithalat vergileri, Taylandlı koleksiyoncuları yerel sanatçılara odaklanmaya yöneltti ve bu da spekülatif güçlerden nispeten etkilenmemiş bir büyümeyi besledi."