Osman Hamdi Bey’den Mihri Hanım’a, Feyhaman Duran’dan Eren Eyüboğlu’na uzanan geniş bir yelpazeye sahip Türkiye İş Bankası Sanat Eserleri Koleksiyonu, ülkemizin en zengin özel koleksiyonlarından biri olarak öne çıkıyor.
Müzede kalıcı olarak sergilenen bu eserler, Türk resim sanatının farklı dönemlerine ışık tutuyor. Her biri kendi döneminin estetik anlayışını ve sanatçısının dünyasını yansıtan bu eserlerle tanışmaya hazır mısınız? İşte koleksiyondan dikkat çekici bazı örnekler...
Mihri Hanım, Otoportre

Mihri Hanım – Otoportre
Türkiye’nin ilk kadın ressamlarından, Sultan II. Abdülhamid’in saray ressamı Fausto Zanora’dan resim eğitimi almış Mihri Hanım’ın otoportresi, sanatçının figüratif yaklaşımını yansıtan nadide örneklerden. Kendisini güvenli duruşuyla, yüzündeki tül peçenin ardında uzaklara dikilen bakışları ve belli belirsiz gülümseyişiyle betimlemiştir. Hiçbir kamusal koleksiyonda daha önce sergilenmeyen bu çalışma, Mihri Hanım’ın özgün sanat diline dair önemli ipuçları sunuyor.
Eren Eyüboğlu, Pazar - Alışveriş

Modern ve geleneksel öğeleri harmanlayan Eren Eyüboğlu, Anadolu yaşamını samimi bir bakışla resmeden önemli sanatçılardan. Paris’te aldığı eğitimle biçimlenen sanat anlayışı, yerel halkın gündelik yaşam sahnelerine duyduğu ilgide kendini gösteriyor. “Pazar - Alışveriş” isimli eseri, sanatçının renkli ve ritmik dilini çarpıcı biçimde yansıtıyor. Eyüboğlu’nun Türk resminde bıraktığı iz hâlâ ilham vermeye devam ediyor.
Feyhaman Duran, Mavi Şalvarlı Kız

Feyhaman Duran’ın en bilinen eserlerinden biri olan “Mavi Şalvarlı Kız”, 1914 Kuşağı’nın Anadolu’ya yönelen ilgisinin güçlü bir temsili olarak karşımıza çıkıyor. Türk resim sanatının gelişim sürecinde önemli bir yere sahip olan bu eserdeki figürün zarafeti ve duruşu, dönemin kültürel atmosferini yansıtan bir simge niteliğinde.
İbrahim Çallı, Gül Koklayan Kadın

Empresyonizm etkisindeki üslubuyla tanınan İbrahim Çallı, bu eserinde zarafet ve doğallığı bir araya getiriyor. “Gül Koklayan Kadın”, sanatçının ikonik çalışmalarından biri. 1914 Kuşağı’nın önde gelen temsilcilerinden olan Çallı, Batılı eğitimini yerel anlatım biçimleriyle buluşturmayı başaran isimlerden.
Osman Hamdi Bey, Kaplumbağa Terbiyecisi

Osman Hamdi Bey’in en tanınan eserlerinden biri olan “Kaplumbağa Terbiyecisi”, Doğu ve Batı kültürlerini ustalıkla bir araya getiriyor.. Ney ve nakkareyle betimlenen figür, sembolik anlatımıyla izleyiciyi düşünmeye sevk ediyor.Osman Hamdi Bey’in aynı konuda birbirine yakın iki versiyon halinde çalıştığı tablolardan biri olan ve Kaplumbağa Terbiyecisi olarak tanınan, sanatçının ise ‘Kaplumbağalı Adam’ olarak adlandırdığı 1907 tarihli eserde, bir önceki yıl yapılmış olan diğer tablodaki beş kaplumbağadan farklı olarak altı kaplumbağa yer alıyor. Çelebi Sultan Mehmed’in (saltanat 1413-1421) yaptırdığı Bursa Yeşil Cami’nin bir odası olduğu anlaşılan mekandaki “Kalplerin şifası, sevgiliyle (Hz. Muhammed) kavuşmaktır” anlamındaki “Şifa’al-kulûb lika’al Mahbub” hattı görülür, hemen yanındaysa diğer tablodan farklı olarak “Muhammed” yazılı levha asılı olup, niş içinde duran beyaz üzerine yeşil akıtmalı Çanakkale testi yine yalnızca bu tabloya özgüdür.
Rahmi Aksungur, Özlem

Heykeltıraş Rahmi Aksungur’un “Özlem” adlı eseri, Türkiye İş Bankası Resim Heykel Müzesi için özel olarak üretildi. Boğaz’a özlem duyan bir kılıçbalığını tasvir eden heykel, müzenin çağdaş sanatla kurduğu diyaloğa dikkat çekiyor.