Martch Art Project, küratörlüğünü T. Melis Golar’ın üstlendiği Uyumlanan Beden isimli sergiye 22 Nisan itibarıyla ev sahipliği yapıyor. Sekiz sanatçının eserlerinin yer aldığı sergi, izleyiciyi aidiyet kavramını beden üzerinden yeniden düşünmeye davet ediyor.
Sergi, aidiyetin yalnızca zihinsel bir süreç değil, aynı zamanda bedensel bir deneyim olduğunu öne sürüyor. Bedenin toplumsal normlar, kültürel kodlar, çevre ve hafıza gibi unsurlar aracılığıyla şekillendiğini vurgulayan sergi, “Aidiyet hissi bedeni ne hale getirir?” sorusunu merkezine alıyor. Bu bağlamda beden, edilgen bir kabuk olarak değil; içinde bulunduğu ilişkiler ağıyla şekillenen ve aynı zamanda bu ağı etkileyen aktif bir özne olarak ele alınıyor.
Sanatçılar; bedenin tekil bir özne olmaktan çıkıp, çok katmanlı bir anlam taşıyıcısına dönüştüğü bu düşünsel zeminde, galeri mekânıyla geçici fakat etkili bir aidiyet ilişkisi kuruyor. Yapıtlar, sabit kimlik ve köken tanımlarının ötesine geçerek aidiyeti bir hâl, geçiş, maruz kalma ya da etkileme biçimi olarak sunuyor.
Sergideki anlatı, su metaforu üzerinden izleyiciyi zamansal bir geri dönüşe davet ediyor. Rahimdeki varlık hâlinden evrimsel kökene, karanlık okyanusların bilinmezliğine uzanan bu çağrışım hattı boyunca beden; yalnızca aidiyetin taşıyıcısı değil, aynı zamanda yeniden tanımlandığı bir yüzey olarak karşımıza çıkıyor. Aidiyet duygusu, bazen bir ninnide, bazen kimlik nesnelerinde ya da uzak coğrafyalarla kurulan bağlarda görünürlük kazanıyor.
Sergi, Dilşad Aladağ, Zeynep Beler, Serra Bilgincan, Mustafa Boğa, Dilan Bozer, Yekateryna Grygorenko, Fırat İtmeç ve Alix Marie'nin çalışmalarına yer veriyor.
Uyumlanan Beden 24 Mayıs’a kadar Martch Art Project’te ziyaret edilebilir.
Ayrıca açılış günü kapsamında, Yekateryna Grygorenko’nun “Trans-lation” başlıklı performansı saat 19:15’te izleyiciyle buluşacak.