Arama
E-bülten
E-bülten
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Arama
Sergiler
Haber

Yanardağ Sevdalısı 26 Nisan'a Kadar Galerist'te

Yanardağ Sevdalısı, yaratım ve yıkımın iç içe geçtiği bir dünyada, sanatın volkanik gücünü keşfe çıkıyor.

The Art Newspaper Türkiye
13 Mart 2025
19. Yüzyıl İtalyan Ekolü, Napoli Körfezi, Vezüv Yanardağı Akşam
Patlaması, yaklaşık 1822

Tuval üzerine yağlıboya, 49 x 43 cm
Antonacci Lapiccirella Fineart’ın izniyle

19. Yüzyıl İtalyan Ekolü, Napoli Körfezi, Vezüv Yanardağı Akşam
Patlaması, yaklaşık 1822

Tuval üzerine yağlıboya, 49 x 43 cm
Antonacci Lapiccirella Fineart’ın izniyle

Galerist, küratör Anlam de Coster’in hazırladığı Yanardağ Sevdalısı sergisini 13 Mart’ta sanatseverlerle buluşturuyor. Kuzey ve Güney Amerika, Afrika, Avrupa ve Türkiye’den 40’a yakın sanatçının katılımıyla gerçekleşen sergi, yanardağların hem yaratıcı hem de yıkıcı gücünü merkezine alarak, bu doğa olayının evrensel sembolizmini inceliyor. 18. yüzyıldan günümüze uzanan geniş bir seçki sunan sergide, 15’ten fazla sanatçının bu sergi için özel olarak ürettiği eserler de ilk kez izleyici karşısına çıkacak.

Jen Hitchings
24 Saat (Yellowstone, Devedikenleriyle), 2024
Panel üzerine yağlıboya
61 x 91,5 cm
Sanatçının ve Taymour Grahne Projects’in izniyle

Tarih boyunca insanlık, yanardağların hem büyüleyici hem de korkutucu doğasıyla karşı karşıya kaldı. Yok oluşun habercisi olmalarının yanı sıra, yeniden doğuşun da simgesi olan volkanlar, paradoksal bir güç barındırıyor. Dünya’nın oluşum sürecinde kritik bir rol oynayan bu doğa olayları, gezegenimizin yaşanabilirliğini şekillendirmeye devam ediyor.

Günümüzde Etna, Kilauea, Stromboli ve Sýlingafell gibi yanardağlardaki hareketlilik ve Santorini’nin olası bir yeniden uyanışı, küresel belirsizlik çağında adeta apokaliptik bir arka plan oluşturuyor. Yanardağlar, doğanın kontrol edilemez gücünü ve insanın kırılganlığını hatırlatırken, aynı zamanda kaostan doğan dönüşüm ve verimliliğin de simgesi olmaya devam ediyor.

Sergi, Susan Sontag’ın Yanardağ Sevdalısı adlı romanından ilham alarak, alegorik bir yanardağ inşa ediyor ve sanatçılara bu güçlü sembolün farklı katmanlarını keşfetme fırsatı sunuyor. Psikolojik, mitolojik ve kültürel yönleriyle ele alınan yanardağ imgesi; bastırılmış arzular, bilinçdışı güçler, dönüşüm ve arınma gibi kavramlarla ilişkilendiriliyor. Mitolojide tanrılar, ruhlar, simya ve kozmik güçlerle bağdaştırılan volkanlar, yeraltı dünyasına açılan bir kapı ve yeniden doğuşun eşiği olarak da görülüyor.

Yıldız Moran, İsimsiz (Ağrı, Türkiye), 1957
Arşivsel pigment baskı
14 x 14 cm
Ed. 3 + 1 AP
Yıldız Moran Arşivi ve Galeri Nev’in izniyle

Bu çok boyutlu yaklaşımla şekillenen Yanardağ Sevdalısı sergisi, sanatçıların volkan metaforunu nasıl yorumladığını gözler önüne seriyor. Sergide, Melike Abasıyanık Kurtiç, Beatrice Arraes, Dalya Baruh, Hera Büyüktaşcıyan, Alex Červený, Sophie Dries, Azzurra Galatolo, Ahmet Doğu İpek, Yıldız Moran, Lara Ögel, Elif Uras ve Burcu Yağcıoğlu gibi isimlerin yanı sıra, Türkiye’de ilk kez sergilenecek 19 sanatçının eserleri yer alıyor.

Sergi, İstanbul Brezilya Başkonsolosluğu, Instituto Guimarães Rosa, Tiziana Terenzi ve Marmara Grubu’nun değerli desteğiyle gerçekleşiyor.

Yanardağ Sevdalısı, 26 Nisan’a kadar Galerist’te ziyaret edilebilir.

SergilersanatSanatçıGündem
E-bülten
Art Newspaper Türkiye
Hakkımızda
Çerez Aydınlatma Metni ve Politikası
Kişisel Verilerin Korunma Politikası
Aydınlatma Metni
Açık Rıza Onay Formu
Künye
Partnerlerimiz
Satış Noktaları
Kariyer
İletişim
© The Art Newspaper