Arama
E-bülten
E-bülten
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Arama
Fuarlar
Değerlendirme

CI Bloom’un 3. Edisyonu’nda Görülmesi Gerekenler

CI Bloom sanat fuarı 3. Edisyonu’yla Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı Rumeli Salonu’nda, 24 sanat galerisi ve 3 inisiyatiften, birbirinden değerli onlarca sanatçının eserini İstanbullu sanatseverlerle buluşturmaya devam ediyor. 3. CI Bloom’un öne çıkan ve kaçırılmaması gerekenleri sizler için derledik.

Seren Erciyas
27 Nisan 2024
CI Bloom 2024 katılımcısı Zilberman 

© The Art Newspaper Türkiye

CI Bloom 2024 katılımcısı Zilberman

© The Art Newspaper Türkiye

Seçkin Pirim – Thorn Garden Series (Dikenli Bahçe Serisi)
Fuarın hemen girişinde yer alan Dirimart’ın standı Seçkin Pirim’in son dönemde ürettiği 9 eserden oluşan Thorn Garden Series’i özel bir odada sergiliyor. İlhamını Mevlana’nın “birden bütüne” anlayışından alan sanatçının kendine has, iç içe ve tekrar eden formlardan oluşan eserleri, zemindeki aynayla beraber çoğalarak baş döndürücü bir deneyim sunuyor.

Dirimart'tan Seçkin Pirim'in Thorn Garden Serisi

Fotoğraf: The Art Newspaper Türkiye

Artem Martis’in camdan heykelleri
Atık camlardan yaptığı heykellerle öne çıkan, aynı zamanda dijital çizim, eskiz, fotoğraf ve kolaj gibi farklı alanlarda üretim yapan, Contemporary Istanbul’un 18. Edisyonu’na “Phoenix Whisper”la (Ankakuşunun Fısıltısı) damga vuran sanatçı Artem Martis’in heykelleri Muse Contemporary standında izlenebilir. Sanatçının cam parçalarını elmaslarla şekillendirip birleştirilmesiyle oluşturduğu heykeller, ışıkla beraber izleyicinin yorumuna açık farklı formlara bürünüyor.

Muse Contemporary'den Artem Martis'in "Aphrodite" isimli cam heykeli

Fotoğraf: The Art Newspaper Türkiye

Zilberman
Bir galeri mekânı hissi oluşturmayı amaçlayarak yerleştirme yapan Zilberman, yıllık programından ve Berlin’de gerçekleştirdiği sergilerden örnekler sunuyor. Fuar mekânının büyük bir kısmını Azade Köker’e ayıran galeri, fuarda sanatçının tuval üzerine karışık teknik kullanarak ürettiği çalışmalarından “Zeytin Hasadı”, Karneval Serisi gibi eserlere yer veriyor. Eşref Yıldırım’ın örgü eseri “Düğün”, Memed Erdener’in How? Dokuzlusu, Selçuk Artut’un “Conflict”iyle (Çatışma) birlikte Zilberman fuarın epey vakit geçirilecek stantlarından biri.

Zilberman'dan Azade Köker, Karnaval Serisi 20

Fotoğraf: The Art Newspaper Türkiye

Mahal Sanat
Fuarın dört sanat inisiyatifinden biri olan Mahal Sanat, Çanakkale Bienali İnisiyatifi (CABININ) tarafından kurulan, şehrin ilk alternatif sanat mekânı. Kâr amacı gütmeyen özgün projelerin kullanımına açık olmasıyla 2013’ten bu yana Çanakkale’de yürütülen kültür-sanat ve sivil toplum faaliyetleri için kıymetli bir mekân. Mahal Sanat fuara genç kuşaktan beş sanatçıyla katılıyor.

Mahal Sanat'tan Berkin Gülten'in Oculus VR için tasarlanmış VR yerleştirmesi, "Miss World"

Fotoğraf: The Art Newspaper Türkiye

Erdil Yaşaroğlu – “Boğa”
Erdil Yaşaroğlu son yıllarda karikatürün yanında heykeltıraş kimliğiyle de öne çıkıyor. Apayrı iki disiplin karikatür ve heykelden beslenen dili ve farklı materyalleri kullanmasıyla ürettiği eserler izleyiciye farklı bir dünyanın kapılarını açıyor. Yeterince gri ve sevimsiz dünyada derdini renkli ve sevimli heykeller üreterek anlatan sanatçının eserleri Büro Sarıgedik standında izlenebilir. Büro Sarıgedik ayrıca, Venedik Pavyonu 60. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu’nda “Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli” isimli mekâna özgü yerleştirmesiyle yer alan Gülsün Karamustafa’yı da temsil ediyor.

Bürosarıgedik'ten Erdil Yaşaroğlu'nun "Boğa" eseri

Fotoğraf: The Art Newspaper Türkiye

Fuarın en yenilerinden: 10_12 Gallery
Hazal Özkan tarafından genç ve yükselen sanatçıları desteklemek amacıyla kurulan 10_12 Gallery, ilk CI Bloom katılımında iki genç kadın sanatçının eserlerini sergiliyor. Hazal Özgür ve Sinem Ören’in fuar için özel olarak ürettikleri resim ve seramik eserleri Freud’un “okyanus hissi” kavramından etkileniyor. Özgür’ün masalsı akışkanlıktaki renkleri ve Ören’in kendi mitolojisini oluşturan diliyle 10_12 Gallery standı fuarın en rahatlatıcı ve sakinleştirici duraklarından biri.

10_12 Gallery'den Hazal Özgür ve Sinem Ören'in eserleri

Fotoğraf: The Art Newspaper Türkiye

Emilie Gotmann ve Taha Üstündağ
13 sanatçısıyla fuara katılan Karaköy merkezli One Arc Gallery standında Fransız sanatçı Emilie Gotmann’ın metal heykelleri bir yerlerden tanıdık gelebilir. Ankaralılar Atakule’de sergilenen “Teddy Bear” (Oyuncak Ayı), İstanbullular ise Kapalıçarşı’da sergilediği organik heykel ve metal enstalasyonlarını anımsıyorlarsa Gotmann’ın sanatıyla daha önce karşılaştıklarını söyleyebiliriz. Genç sanatçı Taha Üstündağ ise izleyicide daha fazlasını keşfetme arzusu yaratan kusursuzluktaki bronz heykeli “Loop”la (Döngü) One Arc standında.

One Arc Gallery'den Emilie Gotmann'ın eseri

Fotoğraf: The Art Newspaper Türkiye

“Dirt is the color of labor” (Kir Emeğin Rengidir)
Art On’un standında bir “bayrak” sallanıyor: Müze Gazhane’de mekâna özgü yarattığı işiyle Sanatçı Bilal Yılmaz, kir ile emek arasındaki ilişkiyi post-endüstriyel toplumun bireylerine adeta bağırarak anlatıyor. Art On’un fuar mekânı boyunca ziyaretçiler Erdal İnci’nin farklı disiplinlerden eserleriyle karşılaşıyor. Sanatçı fuarda, izleyiciyi adeta post apokaliptik bir İstanbul’a götüren “Galata”, “Galata II”, “Moda” ve koreografinin yeni olanaklarını araştırdığı kamusal alanda üretilen video performans serisi “Clones Project”le (Klon Projesi) yer alıyor.

Art On'dan Erdal İnci

Fotoğraf: The Art Newspaper Türkiye

Oyun alanı Galeri Siyah Beyaz

Fuarın Ankara’dan misafiri, bu yıl 40. yaşını kutlayan Galeri Siyah Beyaz ağırlıklı olarak, Sanat Bizim Oyun Alanımız başlıklı son sergisinin sanatçıları Ardan Özmenoğlu ve Gökhan Tüfekçi’nin eserlerini sergiliyor. Gökhan ve Ardan’ın birlikte ürettiği eserlerde popüler kültür ters yüz ediliyor; Küçük Prens, Monami pastel boya, “Düşünen Adam” heykeline müdahaleleri sanatı bir oyun alanına çeviriyor.

Galeri Siyah Beyaz'dan Ardan Özmenoğlu ve Gökhan Tüfekçi'nin eseri

Fotoğraf: The Art Newspaper Türkiye

Nancy Atakan’ın “Dilek Ağacı”
Pi Artworks fuarın en renkli stantlarından birine sahip. Buna katkı sağlayan sanatçılardan biri Nancy Atakan ve onun “Dilek Ağacı” eseri. İlk bakışta akla, dilekler eşliğinde ağaçlara bağlanan bez parçalarını getiren eser, ilhamını da tam olarak bu ritüelden alıyor. Bez parçaları yerine anahtarlar işleyen sanatçı, sayısız dilek ve geçmiş barındıran bilge yaşlı ağaçların diline kulak vermenin, bizi mevcut çevresel felaketten kısmen de olsa kurtarabileceğine inanıyor.

Pi Artworks, Nancy Atakan, "Dilek Ağacı"

Fotoğraf: The Art Newwspaper Türkiye

Fuarın rehberleri kediler
CI Bloom’un 3. Edisyonu ziyaretçilere duygusal ve başına buyruk yeni rehberler tahsis ediyor. Nereden ne zaman çıkacakları belli olmayan kedi rehberleri eşlikçi olmaya ikna etmek için başlarını okşamak yeterli.

Fuarlar

Yenilikçi ve Canlı Atmosferiyle 3. CI Bloom 24-28 Nisan Tarihleri Arasında LK Rumeli Salonu’nda Gerçekleşiyor

The Art Newspaper Türkiye
Fuarlar

“Canlı” Bir Dijital Dünya: Living Things

Seren Erciyas
Fuarlar

CI Bloom’dan İlk İzlenimler ve Öne Çıkanlar

Seren Erciyas
FuarlarÇağdaş SanatCI Bloom
E-bülten
Art Newspaper Türkiye
Hakkımızda
Çerez Aydınlatma Metni ve Politikası
Kişisel Verilerin Korunma Politikası
Aydınlatma Metni
Açık Rıza Onay Formu
Künye
Partnerlerimiz
Satış Noktaları
Kariyer
İletişim
© The Art Newspaper