Arama
E-bülten
E-bülten
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Arama
Sergiler
Haber

Haliç Kıyısında Dinamik Bir Sergi

Tate Koleksiyonu’ndan 95 eser içeren ve Türkiye’deki ilk büyük çaplı uluslararası sergi olma özelliği taşıyan Dinamik Göz: Optik ve Kinetik Sanatın Ötesinde, Tate Modern’in Sergiler ve Uluslararası Sanat Küratörü Valentina Ravaglia küratörlüğünde Artİstanbul Feshane’de açıldı.

The Art Newspaper Türkiye
21 Ocak 2024
Artİstanbul Feshane, kapılarını, dünyanın en çok ziyaret edilen müzelerinden biri olan Tate Müzesi’nin ‘Dinamik Göz: Optik ve Kinetik Sanatın Ötesinde sergisine açtı.

Artİstanbul Feshane, kapılarını, dünyanın en çok ziyaret edilen müzelerinden biri olan Tate Müzesi’nin ‘Dinamik Göz: Optik ve Kinetik Sanatın Ötesinde sergisine açtı.

İngiltere’nin en önemli müzelerinden olan Tate’in koleksiyonu, İBB Kültür ve İBB Miras’ın katkılarıyla İstanbul’a geldi. 21 Ocak 2024 gecesi Artİstanbul Feshanede açılış resepsiyonu yapılan Dinamik Göz: Optik ve Kinetik Sanatın Ötesinde sergisinde 21 ülkeden 57 sanatçının 95 eseri yer alıyor.

Birleşik Krallık’ta Tate Liverpool, Tate St Ives, Tate Britain ile Tate Modern adlı dört müzesi bulunan ve direktör Maria Balshaw’un açıkladığı gibi uluslararası projelere de büyük önem veren Tate, Dinamik Göz’le birlikte koleksiyonunu Türkiye’de ilk defa sergiliyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun açılış konuşmasında değindiği gibi, bu ayrıca Türkiye’de bu çapta hayata geçirilen ilk ve en büyük uluslararası sergi olma özelliği taşıyor.

“İstanbul 8.500 yıllık mirasıyla kendi başına dünyanın en güzel sanat eseri. İstanbul’da kültür ve sanat şehrin en önemli hayat kaynaklarından birisidir. Hepimiz bu kaynağı beslemek, güçlendirmek, yaygınlaştırmak ve hatta bütün dünyayla paylaşmak konusunda sorumluyuz,” diyen İmamoğlu, konuşmasının devamında Tate işbirliğiyle ilgili, “İBB’nin bugün olduğu gibi uluslararası kültür işbirlikleriyle Türkiye sanat dünyasına hamilik yapması, İstanbul’umuzun kültür zenginliğini artırmak için diğer kurumlara yol açması beni gururlandırıyor,” açıklamasını yaptı.

Julio Le Parc, Floresan Mavi Küre, 2016, UV yarı saydam mavi pleksiglas, ahşap

Serginin Türkiye’ye gelmesinde önemli bir rol oynayan eski İBB Genel Sekreter Yardımcısı Mahir Polat ise, “Türkiye’nin ilham verici mekânlarıyla çağdaş sanatın ve kültürün buluştuğunda nasıl sarsıcı alanlar üretebileceğini ortaya koymaya çalıştıklarını’’ söyledi. Tate’le görüşmeler sırasında tam da buna örnek olarak Müze Gazhane’nin açılmış olmasının büyük faydasını gördüklerini belirten Polat’a göre Dinamik Göz “bugüne kadar açılmış, sanat tarihi dokümantasyonu açısından en olgun, en uluslararası kimliği ve dönemi yansıtması bakımından neredeyse bütün dünya açısından eşsiz bir sergi”.

Tate’in optik ve kinetik akımını 1960’larda ortaya çıkışından bu yana yakından takip ettiğini, birçok eseri ilk üretildiği dönemde koleksiyonuna eklediğini belirten Balshaw, müzenin bu tür işbirliklerinde “bizim gibi uluslararası bakışa sahip ama aynı zamanda kendi kültürlerine bağlı partnerler” aradığını söyledi. Serginin Artİstanbul Feshane’de yer alması da İmamoğlu’na göre bu bağlamda çok önemli. “Artİstanbul Feshane ve genel olarak Haliç, bizim bu dönemde gerçekleştirdiğimiz kültür sanat yatırımlarının en önemli noktalarından birisidir.” Contemporary Istanbul’un da son üç yıldır yer aldığı Haliç, bu tür yerel ve uluslararası projelerle bir değişim ve dönüşüm geçirmekte. İBB Miras’ın kapsamlı bir restorasyon ve yeniden işlevlendirme çalışması sonucu Temmuz 2023’te bir kültür-sanat merkezi olarak açtığı Artİstanbul Feshane, sergileme salonları dışında Naile Akıncı Kütüphanesi, yemek yerleri, atölyeler ve açık hava etkinlikleri için alanlar içeriyor. İBB böylece Haliç’i bir yaşam merkezi olarak öne çıkarmayı hedefliyor.

Mary Martin, Ters Çevirmeler, 1966, Alüminyum, yağlı boya ve ahşap

Balshaw sözlerini bitirirken, optik ve kinetik sanatının öncüleri ile çağdaş sanatçıları bir araya getiren ve İngiltere’de bile daha önce sergilenmemiş eserlerin yer aldığı sergiyle ilgili olarak“bu işler sanat aracılığıyla kültürel farklılıkları, dil sınırlarını aşıyor, yabancılığı aşıyor. Bence bu işler sanatın farklı kültürlere, farklı sanat tecrübelerine sahip insanları bir araya getirip aralarında bağ kurma gücünü temsil ediyor gerçekten,” dedi ve ekledi “İstanbul’da da sizler için bunu yapacağını umuyoruz.”

· Dinamik Göz: Optik ve Kinetik Sanatın Ötesinde, 23 Ocak-19 Mayıs 2024 tarihleri arasında Artİstanbul Feshane’de görülebilir.

Sergiler

2024’te görülmesi gereken sergiler

Scarlet Cheng, Louis Jebb, Hannah McGivern, Catherine Hickley, Andrew Pulver, Aimee Dawson, J. S. Marcus, Gareth Harris and José da Silva
Sergiler

Genç İngiliz sanatçı Flora Yukhnovich, Wallace Collection'da yeni eserlerini sergileyecek

Gareth Harris
Sanat 3.0

MOMA, Refik Anadol’un eserini kalıcı koleksiyonuna ekledi

The Art Newspaper Türkiye
SergilertateArtİstanbul Feshane
E-bülten
Art Newspaper Türkiye
Hakkımızda
Çerez Aydınlatma Metni ve Politikası
Kişisel Verilerin Korunma Politikası
Aydınlatma Metni
Açık Rıza Onay Formu
Künye
Partnerlerimiz
Satış Noktaları
Kariyer
İletişim
© The Art Newspaper