Arama
E-bülten
E-bülten
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Arama
Sergiler
Haber

Louise Bourgeois anısına anlamlı bir soru: ‘Gün mü Geceyi İstila Etti Yoksa Gece mi Gündüzü?’

Gündüz ve gece, aşk ve öfke, sakinlik ve kaos, bilinç ve bilinçdışı… Sidney, Avustralya'da Art Gallery of New South Wales ev sahipliğinde gerçekleşen ‘Has the Day Invaded the Night or Has the Night Invaded the Day?’ (Gün mü Geceyi İstila Etti Yoksa Gece mi Gündüzü?) geçtiğimiz yüzyılın en etkili sanatçılarından biri olan Louise Bourgeois'nın sanatını uç noktalarda deneyimleme şansı sunuyor.

The Art Newspaper Türkiye
28 Kasım 2023
Ziyaretçileri galeri binasının girişinde yer alan anıtsal heykel ‘Maman’ (1999) karşılıyor.

Fotoğraf: The Easton Foundation / VAGA at ARS / Copyright Agency 2023

Ziyaretçileri galeri binasının girişinde yer alan anıtsal heykel ‘Maman’ (1999) karşılıyor.

Fotoğraf: The Easton Foundation / VAGA at ARS / Copyright Agency 2023

1911'de Paris'te doğan ve ömrünün sonuna kadar New York'ta yaşayan Bourgeois, yaklaşık yetmiş yıllık durmak bilmeyen yaratıcı kariyeri boyunca insan ilişkilerini korkusuzca keşfetmesiyle tanınıyor. ‘Gün mü Geceyi İstila Etti Yoksa Gece mi Gündüzü?’de sanatçının 1940'lardaki Personage heykel serisinden 2000'lerdeki sert ama bir yandan da hassas tekstil işlerine uzanan seçkide Bourgeois’nın iç dünyasının da göz önünde bulundurulduğu dramatik bir sunum hedeflenmiş. New South Wales Sanat Galerisi'nin Kuzey Binası'nın 2. katındaki 'Gündüz'ün beyaz odalarından, alt kattaki 'Gece'nin karanlık arazisine geçen izleyiciler, aralarında 1974 tarihli Babanın Yıkımı ve 2003 tarihli Crouching Spider'ın da bulunduğu, daha önce Avustralya'da hiç görülmemiş 120'den fazla eserle karşılaşacaklar.

Anıtsal heykel ‘Maman’ ile karşılaşma şansı

Avustralya’da uluslararası bir kadın sanatçıya adanmış en kapsamlı seçkilerden birini sunan sergide, ziyaretçileri galeri binasının girişinde yer alan anıtsal heykel ‘Maman’ (1999) karşılıyor. 9 metre yüksekliğinde ve 10 metre genişliğindeki bronz, çelik ve mermerden yapılmış bu devasa heykel, kahraman erkek figürlerle dolu sanat tarihinde oldukça özgün bir anne temsili…

Louise Bourgeois, 1990

Fotoğraf: Yann Charbonnier/ADAGP. Copyright Agency, 2023

Bourgeois'nın dev örümcek heykelleri, Tate Modern (İngiltere) Guggenheim Bilbao (İspanya) ve Stavros Niarchos Vakfı Kültür Merkezi (Yunanistan) da dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanında insanları büyüledi. Eser, ‘Gün mü Geceyi İstila Etti Yoksa Gece mi Gündüzü? kapsamında New York’ta bulunan The Easton Foundation'dan ödünç alınarak Avustralya'da ilk kez sergileniyor.

Performans

Marina Abramović ile ‘Maria Callas'ın 7 Ölümü’ Üzerine : Bu operayı 103 yaşıma kadar rahatlıkla sahneleyebilirim

Chinma Johnson-Nwosu
Sergiler

Nil Yalter, Venedik Bienali Altın Aslan Yaşam Boyu Başarı Ödülü’ne değer görüldü

The Art Newspaper Türkiye
Sergiler

Minimalist Usta Tadao Andō’yla Müze Tasarımı, Miras ve Umut Üzerine

Edwin Heathcote
SergilerLouise Bourgeois öncü kadınlarAvustralyaHeykel
E-bülten
Art Newspaper Türkiye
Hakkımızda
Çerez Aydınlatma Metni ve Politikası
Kişisel Verilerin Korunma Politikası
Aydınlatma Metni
Açık Rıza Onay Formu
Künye
Partnerlerimiz
Satış Noktaları
Kariyer
İletişim
© The Art Newspaper