İş Sanat’ın “Herkes İçin Sanat” projesi, ilk adımını doğum gününe denk getirdiği bir saygı duruşuyla attı. Türk resim sanatının öncülerinden İbrahim Çallı’nın 143. doğum gününde, Denizli’nin Çal ilçesinde, doğduğu topraklarda gerçekleştirilen bu özel buluşmada, sanat yeniden halkla temas kurdu. Banka şubelerinin duvarlarını birer galeri duvarlarına dönüştürerek sanatı Anadolu’yla yeniden buluşturmayı amaçlayan bu projede ilk durak, Çallı’nın doğum yeri oldu. Şube duvarlarında, “Gül Koklayan Kadın”, “Manolyalar”, “Balıkçılar” ve “Peyzaj – Bebek İskelesi Önü” gibi sanatçının imzasını taşıyan eserler yer aldı.
İş Sanat Genel Müdürü Zuhal Üreten projeyi “Kapsamlı müze sergilerini Anadolu’nun her köşesine taşımak, lojistik nedenlerle her zaman mümkün değil. Bu yüzden İş Bankası şubelerinin yaygınlığından faydalanarak, özel seçkiler ve çocuk atölyeleriyle sanatı daha ulaşılabilir kılmak istedik. Sergilerimizi ‘Herkes için sanat’ diyerek tanıtmamız bir dilek değil, bir davet.” diyerek özetliyor. Üreten ayrıca, sanatın geçmişte Anadolu’daki varlığına da dikkat çekiyor:“Geçen yüzyılda pek çok sanatçımız Anadolu’da resim öğretmenliği gibi görevler üstlenmiş, esinini bu topraklardan alan eserler üretmiştir. O dönemlerde şubelerimizin duvarlarını süsleyen eserler, adeta ilk yerel sanat galerileri işlevi görmüştü. Bu eserler 1950’lerden itibaren Anadolu’yu dolaşarak Ankara, İstanbul, İzmir ve Trabzon’da kurulan galerilere ilham verdi.”

Türkiye İş Bankası Resim Heykel Müzesi Kurucu Küratörü Prof. Dr. Gül İrepoğlu ise sergiyi yalnızca nostaljik bir buluşma olarak değil, sanatın mekansalhafızayla kurduğu bilinçli bir ilişki olarak değerlendiriyor: “İbrahim Çallı’nın eserlerini 143 yıl sonra doğduğu topraklarla buluşturmak, küratöryel olarak bilinçli bir tercih. Maliki olduğu üç tarihi binayı müzeye dönüştüren İş Bankası, bu projeyle daha yerel ölçekte kamuyla sanatı buluşturmak üzere mekanlarını halka açmaya devam ediyor.” İrepoğlu ayrıca projenin kültürel süreklilik açısından da önemli bir rol üstlendiğini anlatıyor: “Ülkemizin en kapsamlı koleksiyonlarından birinin, müzelerin yoğun olmadığı bir bölgedeki izleyiciyle doğrudan buluşması; sanatı yalnızca seçkin bir çevrenin değil, herkesin deneyimleyebileceği bir alan haline getiriyor. Bu, yeni bir kültürel dönüşümün zeminini oluşturabilir.”

Serginin açılış konuşmasında Zuhal Üreten, Türkiye İş Bankası’nın yalnızca bir finans kurumu değil, aynı zamanda kültürel belleği koruyan bir yapı olduğunu vurgularken, Prof. Dr. Gül İrepoğlu ise izleyicilere, İbrahim Çallı’nın yaşamı ve eserlerine dair zarif anlatımıyla rehberlik etti.
Proje yalnızca bir sergi sunumu değil, aynı zamanda bir öğrenme ve ilham alanı olarak da kurgulandı. Çocuklara yönelik atölyeler ve şube içlerinde yer alacak boyama kitaplarıyla, sanatla erken yaşta temas hedeflendi. Bu özel seçki, Cumhuriyet’in 100. yılı kapsamında İstanbul’da açılan Türkiye İş Bankası Resim Heykel Müzesi koleksiyonundan hazırlandı. İş Sanat, bu koleksiyonu Anadolu’nun farklı noktalarına taşıyarak sanatın erişilebilirliğini artırmayı amaçlıyor.
