Arama
E-bülten
E-bülten
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Sergiler
Fuarlar
Kültürel Miras ve Müzeler
Sanat 3.0
Sanat Ekonomisi
Sinema
Sahneden
Tasarım
Kitap
Ajanda
Dükkân
Arama
Fuarlar
Haber

Latin Amerika’nın En Büyük Sanat Fuarı Meksika’daki Zona Maco Herkese Hitap Etti

Yeni sanatçılardan modern sanat ve eski eserlere, tasarım ve fotoğrafa kadar uzanan alanlardan yaklaşık 220 katılımcıyla, her koleksiyon kategorisi fuarda temsil edildi.

Benjamin Sutton
28 Nisan 2025
“Gelenekle inovasyonu birleştiren köprü”: México’daki Centro Citibanamex’te düzenlenen Zona Maco.

ZONA MACO: (C) ALEJANDRA DIAZ

“Gelenekle inovasyonu birleştiren köprü”: México’daki Centro Citibanamex’te düzenlenen Zona Maco.

ZONA MACO: (C) ALEJANDRA DIAZ

Yeni sanatçılardan modern sanat ve eski eserlere, tasarım ve fotoğrafa kadar uzanan alanlardan yaklaşık 220 katılımcıyla, her koleksiyon kategorisi fuarda temsil edildi.


Zona Maco teknik olarak tek bir fuar olsa da, pratikte, genişleyen Centro Citibanamex’te tek çatı altında dört farklı etkinliğe yer verdi. Bu yıl 5-9 Şubat arasında 23. kez düzenlenen fuar México’yu küresel sanat destinasyonuna dönüştürdü.

Modern ve çağdaş sanat eserlerinin sergilendiği ana bölüm yaklaşık 30 ülkeden dört sektöre ayrılan 133 galeriyle fuarın en büyük bölümü oldu. Fuarın bir başka kısmıysa tasarımcılara ayrıldı. İki bölüme ayrılan bu kısımda, ağırlıklı olarak ABD ve Meksika’dan köklü galerilerin yanı sıra Emergente (Yeni) sektöründe gelecek vaat eden tasarımcılardan oluşan 59 katılımcı ağırlandı. Daha tarihî zevkleri olan koleksiyonculara hitap eden Salón del Anticuario’daysa (Eski Eserler Salonu) Meksika’dan 10 galeri Eski Ustalar, antikalar, mücevher ve dekoratif sanat eserleri sergiledi. Foto (Fotoğraf) bölümünde Meksika, ABD, Peru ve Avrupa’dan 19 galeriyle tüm fotoğraf türlerine yer verildi.

Zona Maco’nun sanat direktörü Direlia Lazo, fuarı “gelenekle inovasyonu birleştirerek sanat dünyasındaki farklı sesler arasında diyaloğu teşvik eden ve Latin Amerika’da çağdaş sanat için model olma pozisyonunu sağlamlaştıran bir köprü” olarak tanımladı.

Ana bölüm, 20. yüzyıl sanatına ayrılan Arte Moderno (Modern Sanat) sektörü, Küresel Güney’den sanatçılara yer verilen Sur (Güney) bölümü, bu yıl New York’taki Institute for Studies on Latin American Art’ın başküratörü Brezilyalı küratör ve yazar Bernardo Mosqueira’nın küratörlüğünde özgürlük konusuna ayrılan tematik Ejes (Eksenler) sektöründen oluşan çağdaş sanat bölümleri bu birleştirici işlevin en belirgin olduğu alanlardı.

Kurimanzutto, Labor, OMR ve Proyectos Monclova gibi önemli yerel galerilerden Galleria Continua, Galerie Nordenhake, Pace ve Sundaram Tagore Gallery gibi başlıca uluslararası galerilere kadar Zona Maco’nun en güçlü katılımcıları fuarın ana bölümünde yer aldı. Ana bölümde ayrıca henüz iki yaşındaki México galerisi FURIOSA gibi daha az bilinen galeriler de temsil edildi. FURIOSA, Charlie Nesi’nin kurtarılmış ve kaynaklanmış materyallerle yaptığı yeni heykellerden oluşan solo standıyla fuara ilk kez katıldı.


FuarlarZona Maco sanatGündem
E-bülten
Art Newspaper Türkiye
Hakkımızda
Çerez Aydınlatma Metni ve Politikası
Kişisel Verilerin Korunma Politikası
Aydınlatma Metni
Açık Rıza Onay Formu
Künye
Partnerlerimiz
Satış Noktaları
Kariyer
İletişim
© The Art Newspaper